Jurering SAN New Kids on the Block

Begin 2015 heeft de SAN de verkiezing van de nieuwe generatie bureaus overgenomen van de initiatiefnemers B&BA |
Brand & Business Architects en het vakblad FONK. Hiermee geven we ruimte aan jonge ‘bureaus’ om zich aan onze achterban – de adverteerders – te presenteren. Maar vooral ook aan de adverteerders om kennis te maken met de nieuwste initiatieven binnen het marcom vak en de bureauwereld.
Voor het vierde achtereenvolgende jaar jureert de SAN de New Kids on the Block, kortweg SAN NKOTB.

Opmerking: Het is niet noodzakelijk dat er is ingezonden voor het SAN Jaarboek om als kandidaat in aanmerking te komen voor de op te stellen Considerationlist.

Criteria verkiezing SAN NKOTB

Max. 3 jaar oud, ‘Here to Stay’, Innovatief/vernieuwend, Werkwijze, Werk dat er toe doet en Klanten die er toe doen.

Van Considerationlist naar Longlist, naar Shortlist

De Considerationlist wordt samengesteld door B&BA, FONK en de SAN waarna in februari de lezers van FONK en fonkonline hierop hun stem kunnen uitbrengen waaruit de Longlist wordt gedistilleerd. De Hoofdjury buigt zich in maart over deze Longlist van max. 15 kandidaten plus de dan door hen aangeleverde White Papers met informatie en brengt deze op basis hiervan terug naar een Shortlist van 6 bureaus/kandidaten.

Van Shortlist naar Finalist

De 6 bureaus van de Shortlist presenteren zich op 8 mei 2018 voor de Hoofd- en de Vakjury bij Brand & Business Architects te Vreeland. Gedurende deze middag wordt bekend gemaakt welke drie kandidaten doorgaan als Finalist en de uiteindelijke winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de uitreiking SAN Accenten 2017 op donderdag 31 mei 2018 in Studio 21 te Hilversum.

                                                 san_logo_rgb_nkotb

De leden van de Hoofdjury 2017

De leden van de Vakjury worden geselecteerd uit de juryleden van de Stichting SAN. Daarnaast bestaat de Hoofdjury uit de volgende prominente vakgenoten:

Alle leden van de jury’s zijn senior professionals die hun sporen in het vak verdiend hebben, staan in de belangstelling van de vakpers en stellen belangeloos hun expertise beschikbaar.

Mijlpaal: SANARCHIEF

Het GROOTSTE reclame archief van Nederland online: 3.610 campagnes van de afgelopen 12 jaar
Onderverdeeld in 11 categorieën, inclusief alle informatie over de doelstelling van de campagne, de doelgroep, strategie, concept, de namen van alle makers en RTV materiaal. Met één muisklik te openen.

Zoeken is vinden
SANARCHIEF is overzichtelijk, toegankelijk en compleet. Zoek op ’Categorie‘, ‘Adverteerder’, ‘Bureau’ of ‘Jaar’. Of nog leuker via ‘Trefwoord’ en jouw eigen naam.

SANARCHIEF: Inspiratiebron
voor campagnemakers