Adverteerder van het Jaar 2016

ZEEMAN

De Adverteerder van het Jaar wordt ieder jaar verkozen door de separate ABC jury. Deze is samengesteld uit redacteuren van een viertal vakbladen, bestuursleden van de Bond van Adverteerders (BvA), bestuursleden van de SAN en een tweetal externe deskundigen.

Voor de prijs van Adverteerder van het Jaar wordt gekeken naar diverse criteria:
Is het afgelopen jaar, onder andere door het hanteren van consumer insights, tot opvallende, vernieuwende en effectieve communicatie uitingen gekomen. En heeft zich duidelijk onderscheiden van andere adverteerders. Er is above- en below-the-line een herkenbaar en eenduidig merk en campagnebeleid gevoerd dat op een positieve manier heeft bijgedragen aan het merkimago van het bedrijf/product. Het media- en middelenplan moet aantoonbaar effectief zijn in relatie tot de doelgroep(en) en doelstelling(en).

N.B. Het is niet noodzakelijk dat de adverteerder campagnes voor het SAN Jaarboek heeft ingezonden.

Op basis van een Longlist wordt na de eerste ronde een Shortlist gemaakt. In de tweede juryronde beslist de jury welke adverteerder het zogenaamde ABC Groot Accent ontvangt en zich Adverteerder van het Jaar mag noemen. Deze prijs is uitgereikt op 1 juni 2017 tijdens de feestelijke uitreiking SAN Accenten 2016 in Studio 21.

 

SAN Accenten 2017

Winnaars uit het verleden

Pon’s Automobielhandel (1994), Nestlé Nederland (1995), ABN/AMRO Bank (1996), Campina Melkunie (1997), Van den Bergh Nederland (1998), BEN Nederland (1999), Heineken Nederland Amstel (2000), Unilever Bestfoods (2001), EasyJet (2002), Rabobank (2003), Interpolis (2004), Postbank (2005), Albert Heijn (2006), Bizner (2007), Albert Heijn (2008), Bol.com (2009), Bavaria (2010), KLM (2011), Dela (2012), Terre des Hommes (2013), Jumbo Supermarkten (2014) en IKEA (2015).

De SAN deelt de 3.610 beste campagnes van de afgelopen 12 jaar online!

Uniek: SANARCHIEF
Onderverdeeld in 11 categorieën, inclusief alle informatie over de doelstelling van de campagne, de doelgroep, strategie, concept, de makers en RTV materiaal.
Met één muisklik te openen.

Zoeken is vinden!
SANARCHIEF is overzichtelijk, toegankelijk en compleet. Zoek op ’Categorie‘, ‘Adverteerder’, ‘Bureau’ of ‘Jaar’. Of nog leuker via ‘Trefwoord’ en jouw eigen naam.

SANARCHIEF: Inspiratiebron voor campagnemakers

SANARCHIEF