Aan het woord: Prominent over het winnen van een Accent!

Aan het woord: Prominent over het winnen van een Accent!

Het team van Prominent ging vorig jaar naar huis met een Accent in de categorie Branding 360°. Marcel Aalders sprak met ons over deze mooie bekroning. Wat was er bijzonder aan jullie winnende case van vorig jaar?  Te midden van bedrijven die minimaal tienmaal groter zijn dan Prominent, waren we denk ik een mooie ‘parel’ die laat zien dat ook een gespecialiseerd retailbedrijf met 350 medewerkers een succesvolle marcom-strategie en -uitvoering neer kan zetten. Je hoeft dus geen Jumbo of KPN te zijn om te winnen. Bovendien spraken de commerciële resultaten voor zich: flinke groei in omzet, winst en alle marketing-kpi’s. Hoe was het voor jou en voor Prominent om te winnen? Wat heeft het jou gebracht? Wat heeft het voor Prominent betekend?  Natuurlijk is dit een bekroning van een jaar hard werken met het team. Als je dan van de ruim 30 genomineerden tot de drie winnaars behoort, dan besef je wel dat dit iets bijzonders betekent. We hebben het gevierd en ervan genoten, maar twee dagen later ook beseft dat je door deze prijs geen stoel méér verkoopt en weer over moet tot de orde van de dag. Zeker in retail moet je je elke dag weer opnieuw bewijzen. Je bent zo goed als je laatste campagne. Zenden jullie dit jaar ook een case in? Waarom wel? Waarom niet? Dit jaar niet. We hebben een wat minder opmerkelijk jaar gehad en pieken graag op het juiste moment ;-) Heb je nog tips aan adverteerders (over het inzenden van hun case/meedoen aan de SAN) of aan de juryleden?  De belangrijkste is denk ik: houd het simpel. Liever gefocust de kern van je strategie heel goed verwoorden en onderbouwen, dan te graag alles willen vertellen wat je in je eigen ogen zo goed hebt gedaan. Als je voor de jury mag presenteren nadat je de eerste nominatieronde hebt overleefd, krijg je ook maar 8 minuten om je verhaal te doen.  
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken