Over de SAN

De Stichting Adverteerdersjury Nederland | SAN is opgericht in 1988 met als doelstelling de kennis en ervaring van adverteerders in te zetten voor een structurele bijdrage aan het marcom vak.

Adverteerders en bureaus worden in de gelegenheid gesteld hun beste campagnes in te zenden, deze worden vervolgens beoordeeld door een juryteam van marketing- en communicatieprofessionals. De juryleden dienen werkzaam te zijn bij een adverteerder en minimaal vijf jaar werkervaring te hebben in een leidinggevende marketing- en/of communicatiefunctie. De totale jury bestaat uit ruim 220 leden.

De SAN stelt met alle ingezonden campagnes van het voorafgaande kalenderjaar het prestigieuze SAN Jaarboek samen, onderverdeeld in 11 categorieën. Campagnes die worden bekroond ontvangen een Accent, een fraai vormgegeven RVS kubus met inscriptie.

Ieder jaar in mei worden, tijdens een feestelijke avond, de bekroonde campagnes bekendgemaakt en de SAN Accenten uitgereikt. Diezelfde avond worden ook de winnaars ABC Accenten bekend gemaakt:
Adverteerder van het Jaar, Bureau van het Jaar en Consistent Accent. En sinds vorig jaar ook het SAN New Kids on the Block Accent voor de beste nieuwkomer onder de bureaus!


SAN bestuur 2015-2016

          SAN VAN, VOOR EN DOOR ADVERTEERDERS

3.030 cases van 10 jaar nu online in SANARCHIEF, het GROOTSTE reclame archief!

Mijlpaal SANARCHIEF
Onderverdeeld in 11 categorieën, inclusief alle informatie over de doelstelling van de campagne, de doelgroep, strategie, concept, alle makers op naam en RTV materiaal. Met één muisklik te openen. 

Zoeken is vinden!
SANARCHIEF is overzichtelijk, toegankelijk en compleet. Zoek op ’Categorie‘, ‘Adverteerder’, ‘Bureau’ of ‘Jaar’. Of nog leuker via ‘Trefwoord’ en jouw eigen naam.

SANARCHIEF
Inspiratiebron voor campagnemakers