HAK Bruinebonenwedstrijd

HAK Bruinebonenwedstrijd

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
HAK
Bureau
Lemz
Jaar
2010
Paginanummer
254

Nominatie 2010

Doelstelling

Spraakmakend opnieuw kennismaken met de bruine bonen van HAK.

Doelgroep

Huishoudens met kinderen.

Concept

Bruine bonen dreigen vergeten eten te worden; veel volwassenen en kinderen kennen hun kracht niet meer. HAK start de eerste officiële bruinebonenwedstrijd om iedereen de kracht van bruine bonen te laten ontdekken. Iedereen kan op de actiesite een startpakket aanvragen met officiële wedstrijdboon, turftablet, meetlint en receptenkaart. Eenmaal geplant hebben deelnemers 3 weken om hun boon uit te laten groeien tot de hoogste bonenplant van Nederland. Tijdens de wedstrijd kunnen ze hun plant meten en foto's uploaden om de voortgang te laten zien.

Media- en middelenstrategie

De campagne wordt kleinschalig ondersteund met een TV tag-on en verder volledig gedreven met PR & online seeding. Basisschool de Stek in Houten mag als eerste van start, maar krijgt concurrentie van ruim 34.000 andere deelnemers. De campagne en winnaars (>175 cm!) zorgen voor veel landelijke en regionale aandacht voor HAK en zijn bruine bonen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken